Известие

Collapse
No announcement yet.

Шум от ролка на V6

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Шум от ролка на V6

    Здравейте колеги!
    От доста време не съм писал във форума, но не ми остава почти никакво време и дори не съм се нарадвал още на Алфата, която си купих през септември. От тогава до сега съм навъртял не повече от 1000 километра и започват проблемчетата. Успях да диагностицирам и отчасти поправя всичко, но едно нещо ме мъчи. Когато компресорът на климатика е изключен се чува доста отчетлив шум от областта на ремъците, като че ли по-скоро от ангренажния. При включване на климатика, шумът намалява и леко се изменя, но отново се чува. Оприличавам го на скапан лагер, но не мога да бъда сигурен, затова записах видео клип като смятам, че по-опитно ухо от моето ще потвърди или отхвърли тезата ми - http://www.youtube.com/watch?v=_00QZoMPGNI . В началото на клипа компресорът е изключен, после (ок. 11-тата сек.) го включвам за малко и накрая го изключвам отново (ок. 28-тата сек.). Чува се ... нещо смесено между виене и триене и странно защо идва от ангренажния ремък, а не от пистовия. Това се случва когато колата работи на празен ход, независимо студена или загряла, а при обороти над 1200 моторът работи чисто.
    Звукът го има откакто я взех и не знам дали си внушавам или просто се вслушвам повече, но ми се струва, че с времето се засилва. Двата ремъка и ролките са сменяни преди 2 години (40 хиляди километра), като за това съм напълно сигурен.
    Знам, че няма как да се определи точният причинител, но се надявам на препоръка или споделяне на опит, ако някой е имал подобен проблем. Колата до месец ще ходи на "лекар" и се надявам, че причинителят на шума няма да направи някоя глупост докато пътувам до сервиза по магистралата (около 150 км. е разстоянието).
    Благодаря предварително за съдействието!
    Diesel is the fuel of Satan

    1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

  • #2
    На мен ми звучи като лагер на компресора. Свали ремъка и завърти ролката на компресора и ще се разбере дали е от нея.Ако е там проблема най-вероятно ще блокира някой път и ще изпадне ремъка.Може да изкара и 5км и хиляди километри.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

    Comment


    • #3
      Имах проблем с ролката на компресора на Volvo-то ми, но разбрах за това, чак когато спече и скъса пистовия ремък. Там нямаше никакъв шум или каквото и да е подобно "предизвестяване".
      Защо в случая шумът е по-силен когато ролката на компресора се върти свободно при изключен климатик? И като цяло - да включвам ли изобщо компресора, защото тогава май натоварването в/у ролката е по-голямо и има по-голям риск от прецакване или се бъркам?

      @ Boby Ще проверя ролката тези дни като имам възможност, защото процедурата е малко тегава - трябва да свалям гумата и да разглобявам подкалниците, за да сваля ремъка и да я достигна.
      Last edited by joros; d.m.y г., 20:22.
      Diesel is the fuel of Satan

      1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

      Comment


      • #4
        Шума в лагр се появява от язви по повърхността на сачмите, язви по каналите на черупките, при липса на грес(масло).Според мен включвайки компресора съединителя издърпва ролката към себе си и така се обира луфта в лагера и затова се променя и шума.Ако е двуредов лагера(а най-вероятно е) ме съмнява, че ще мърда освен ако не е много разбит.Може и заради промяната на натоварването в/у ролката да се променя шума.
        Не мисля, че има голямо значение дали ще ползваш климатика или не.Включвайки климатика го натоварваш аксиално, а радиалното натоварване си остава същото.
        Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
        Opel Astra J
        ex:
        Alfa Romeo 164 2.5TD
        Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
        Alfa Romeo 164 2.0T.S.

        Comment


        • #5
          Благодаря за изчерпателния отговор! Дано не ме предаде...
          Сега остава да намеря "майстор" на климатици, защото досегашният ми опит показва, че трудно се намира читав такъв. Когато имах проблеми с климатика на гореспоменатото Волво, един "специалист" сложи оцветител и след това ми каза, че ми е спукан радиатора. Поръчах нов, свалихме стария, почти монтирахме новия и се установи, че проблемът изобщо не идва от там. След като спече компресора, други тиквеници го ремонтираха и бяха сложили накриво пистовия ремък.
          Та... има някой колега доволен от работата на който и да е майстор в София?
          Diesel is the fuel of Satan

          1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

          Comment


          • #6
            Ама не бързай със смяна на лагера без да си сигурен, че проблема е в него! Това, което коментираме към момента са само догатки.Докато не свалиш ремъка и не пробваш шайбата не можеш да си сигурен, че проблема е там.
            Свали ремъка и пробвай.Половин час работа е.
            Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
            Opel Astra J
            ex:
            Alfa Romeo 164 2.5TD
            Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
            Alfa Romeo 164 2.0T.S.

            Comment


            • #7
              Естествено, ще проверя, ще пиша после и тогава ще тръгвам по сервизи. Плюс това събирам финанси, защото не е само това за правене и ще мине месец докато стигнем до майстора
              Дано не е нещо по-сериозно, защото ми се струва, че шумът идва отгоре при ангренажния ремък, а не отдолу, където е компресорът... но пък защо ще се променя с пускането на климатика .. хм. Спирам с догадките, ще пиша като проверя компресора.
              Diesel is the fuel of Satan

              1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от joros Покажи съобщение
                Та... има някой колега доволен от работата на който и да е майстор в София?
                Търси някой дето е имал вземане даване с V6 двг на Алфа, тва е капризно животно......мястото също е пипкаво, теснотия е, и не всеки би се хванал на тоя филм......
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Четох, че екипът на Ventura Garage е правил доста шестаци и то основно, но пък те не правят климатици май... иначе компресорът се сваля относително лесно, не се маха нищо друго освен гумата, подкалниците и кората (поне според eLearn). Както каза Boby нека първо видим дали в компресора е проблемът...
                  Diesel is the fuel of Satan

                  1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от joros Покажи съобщение
                    Четох, че екипът на Ventura Garage е правил доста шестаци и то основно, но пък те не правят климатици май..
                    И аз така четох, но пък дали правят климатици или не, не е проблем - проблема е да се разбере къде е проблема, оттам нататък има решения много......
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #11
                      Пфу, днес имах време и свалих ремъка - резултатите не са хич добри, но поне със сигурност знам вече откъде идва шума - http://www.youtube.com/watch?v=Mh0zEZNQiyw
                      Diesel is the fuel of Satan

                      1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

                      Comment


                      • #12
                        Ми струва ми се, че ти е за смяна лагера!
                        Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                        Opel Astra J
                        ex:
                        Alfa Romeo 164 2.5TD
                        Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                        Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                        Comment


                        • #13
                          Много "сладко"дрънка
                          sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                          Comment


                          • #14
                            Сладурана е тя... освен да дрънка прави много други хубави неща - скърца, тропа и днес докато я разхождах започна да свири отзад вдясно - дисковете са за смяна
                            Най-добрата кола която съм имал въпреки всичко! Още малко и ще я поглезя основно..
                            Diesel is the fuel of Satan

                            1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от joros Покажи съобщение
                              Сладурана е тя... освен да дрънка прави много други хубави неща - скърца, тропа и днес докато я разхождах започна да свири отзад вдясно - дисковете са за смяна
                              Най-добрата кола която съм имал въпреки всичко! Още малко и ще я поглезя основно..
                              Глези я колега, глези я ,колата наистина си заслужава !
                              Alfa Romeo is a wonderful way of life!

                              Comment

                              Working...
                              X